Puheenjohtajan blogi

16.4.2019

Hyvinvointia senioritoiminnasta
Pääsiäisrauhaa

Takatalven jälkeen hiljainen viikko on alkanut lämpöaallolla. Aurinko valaisee ja lämmittää. On kevättakin aika. Kenkien kanssa tämä välikausi on hankalampi. Ei voi käyttää ohutpohjaisia kävelykenkiä, mutta talvikengät tuntuvat jo liian lämpöisiltä. Sää on turvallinen puheenaihe tuttuja tavatessa, joten säällä aloitan tänään tikkutiistaina tämänkertaisen puheenjohtajajutusteluni.

Hiljainen viikko senioritoiminnassa alkoi malkamaanantaina hallituksen kokouksella Piippurannan Klubilla Kankaalla. Teimme päätökset jäsenten kiittämisestä pronssisilla ansiomerkeillä. Merkki myönnettiin 22 jäsenelle jaettavaksi kevätlounaalla. Lisäksi hallitus päätti esittää senioripiirin hallitukselle hopeisten ansiomerkkien myöntämistä viidelle toiminnassamme ansioituneelle ja senioriliiton hallitukselle kultaisen ansiomerkin myöntämistä kahdeksalle vähintään yhdeksän vuotta vastuutehtävissä ahertaneelle.

Hallitus pohjusti syyskauden toimintaa, josta varsinaiset päätökset tehdään toukokuussa. Koska sähköpostillisten jäsenten määrä on kasvanut kiitettävästi, hallitus päätti, että syystoiminnan tiedottaminen hoidetaan ensisijassa sähköisesti. Tietysti ne jäsenet, jotka eivät käytä sähköpostia tulevat saamaan kaikki tiedotteet perinteisesti kirjepostina. Syystoimintaesite painetaan myös printtituotteena, jota tarvitaan myös markkinoinnissa.

Palautekeskustelu ja palautteesta oppiminen on tärkeää myös senioritoiminnassa. Hallitus kävikin vilkkaan palautekeskustelun Hyvinvointimessuille osallistumisesta. Teemamme oli Hyvinvointia senioritoiminnasta. Kahden päivän aikana messukontakti solmittiin 322 henkilöön. Arpajaisiin osallistui 132. Tallink -hotellien kahden yön hotellimajoitusvoitto Tallinnassa tai Riikassa meni Teija Pohjolalle Palokkaan. Arpajaisvoitosta suurkiitokset yhteistyökumppani Pohjolan matkoille! 13 seniorivapaaehtoista hoiti ansiokkaasti yhdistyksen markkinointia upealla ständillämme, joka sai kiitosta myös naapurikojujen esittelijöiltä. Hallitus päätti palautekeskustelun tuloksena, että seniorit osallistuvat myös ensi vuonna Hyvinvointimessuille Jyväskylän Paviljongissa.

Tänä keväänä on vielä monta osallistumisen paikkaa; Merja –sihteeri osallistuu Senioriliiton yhdistyspäiville Tampereella ja puheenjohtaja –Sirpa valtuutettiin Piesasen Leilan kanssa KYT:n kevätkokoukseen.

Naistoimikunta auttoi meitä itse kutakin Pääsiäisvalmisteluissa järjestämällä viime viikolla kevätmyyjäiset, joissa oli todella paljon maukasta ostettavaa. Hallitus kiittää naistoimikuntaa muhkeasta 785 euron tuloksesta!

Senioritoiminnan hiljaisen viikon päättää ”Hiljentyminen Pääsiäiseen” – torstai kiirastorstaina Sepänkeskuksessa klo 13 – 15.00. Ohjelma on laadukas. Toivon, että mahdollisimman moni pääsee osallistumaan ja kokemaan senioriyhteisöllisyyttä Pääsiäisen sanoman äärellä.

Hyvää Hiljaista viikkoa ja Pääsiäisrauhaa

toivottaa Sirpa