HYVÄT JYVÄSKYLÄN SENIORIT!

Senioritorstait Sepänkeskuksessa ovat toimineet tänä syksynä entiseen tapaan. Väkeä on ollut vähemmän, mutta kuitenkin runsaasti.  Suunnitelmissa on jatkaa keväällä.  Osa esityksistä on etäyhteyden kautta, ja tekniikka on toiminut mainiosti.  Turvatekijät on huomioitu ja turvavälit ja maskien käyttö on tullut tutuksi.  Kerhot toimivat myös, ja uutena toimintamuotona elokuvakerho on aloittamassa, ensimmäisenä elokuvana Metsäjätti, tarina paperitehtaasta ja sen alasajosta.  Myös elokuva Aallosta ja arkkitehtuurista on suunnitelmissa. Matkojakin on suunnitteilla.  Tällä hetkellä yhteiskunta ei ole sulkeutunut kuten keväällä koronakriisin alkuaikana, ja senioreiden vapaaehtoiseen suojautumiseen koronalta on luotettu entistä enemmän kieltojen sijaan. Seuratkaa yhdistyksen kotisivuja, joissa ajankohtaista tietoa toiminnasta.

Yhdistyksen kannalta tilanne on kuitenkin harmillinen. Paljon toimintaa on jouduttu peruuttamaan ja supistamaan.  Tämä ei saa olla uusi tuleva normaali.  Uusi tuleva normaali pitää olla entistä vahvempi usko henkisen vireyden ylläpidon tärkeyteen, yhdessäoloon, ja yhdessä olemisen ja tekemisen voimaannuttavaan vaikutukseen. Jyväskylä on hyvä kaupunki elää ja asua, myös senioreille.

3. lokakuuta, 2020

Iiris Aaltio