Puheenjohtajan blogi

Rohkeasti  syksyyn
04.09.19

Luonto näyttää, että kesäkausi on kääntymässä syksyyn. Seniorinkin on aika muuttaa viikoittaista toimintarytmiä ja laittaa kalenteriin toimintaamme osallistumiset. Toivottavasti kaikki jäsenet ovat saaneet joko sähkö- tai kirjepostissa oranssin värisen syystoiminta 2019 –esitteen! Painettuja on jaossa senioritorstaina.

Toiminta käynnistyy

Senioritorstait käynnistyvät 12.9. klo 13 täytekakkukahveilla ja kuulumisten vaihdolla ennen emerita professori Lea Pulkkisen esitelmää. Infovartissa esittäytyvät kerhojen ja ryhmien vetäjät.

Hallitus toivoo, että senioritorstai säilyisi mahdollisimman monen jäsenen kohtaamispaikkana erilaisista rajoitteista huolimatta. Esimerkiksi pyörätuolia käyttävien ei kannata arkailla Sepänkeskukseen tulemista, sillä pihasta saliin auttajia on aina paikalla. Rohkeasti vain apua pyytämään!

Alkavan syksyn uutuuksia ovat:

Seniorien luontoliikuntapäivä Ladun Majalla perjantaina 13.9. ja
Kauppakeskuskävelyt Kauppakeskus Sepässä joka toinen maanantai 16.9. alkaen.

Retkisyksyn aloittaa puolen päivän opastettu bussiajelu Säynätsaloon ja Heiskan taiteilijakotiin. Iltapäivä päättyy Afternoon Tea –hetkeen Teeleidissä. Retki on mainio tapa vaihtaa kuulumisia ja houkutella mukaan uusia senioriystäviä. Senioritoimintamme ytimessähän ovat mukavat kohtaamiset ja tunne kuulua tähän mieluisaan yhteisöön.

Ansioituneiden palkitseminen

Senioriliiton kultainen ansiomerkki on toukokuussa myönnetty pitkäaikaisille ja ansioituneille toimijoillemme Heikki Parkkiselle, Antti Sirénille, Kirsti Sirénille ja Maija-Liisa Yläselle. Merkit luovuttaa 7.11. syyskokouksessa Senioriliiton puheenjohtaja Anneli Taina. Onnea!

Rohkeasti vastuunkantajaksi

Alkava syksy on mahdollisuuksien syksy. Syyskokouksessa 7.11. jäsenet valitsevat yhdistyksen puheenjohtajan ja hallituksen jäsenet. Sääntöjen mukainen työrupeama päättyy vuoden vaihteessa neljältä hallituksen jäsenellä ja puheenjohtajalta. Vastuunkantajien paikkoja on tarjolla runsaasti. Uuden hallituksen asiana on tehdä työnjako, mutta hallitukseen tarvitaan puheenjohtajan lisäksi ainakin senioritorstain vetäjä, sihteeri, jäsenrekisterin hoitaja, matkavastaava ja tiedottaja.

Vastuunkantajan paikkoja ei kannata pelätä. Yhdistyksemme on hyvässä kunnossa. Tyhjästä ei kenenkään tarvitse aloittaa. Ensi vuonna on tiedossa jo monta tapahtumaa, joihin uusi hallitus vain tarttuu. Hallitus on tiimi, jossa parhaimmillaan tuetaan ja tuurataan, kun kullakin on muita velvollisuuksia tai menoja. Hallitustehtävästä saa varmasti enemmän kuin pystyy antamaan. Jokaisen jäsenen kannattaa miettiä, millaisen uuden haasteen tässä yhdistyksessä on valmis ottamaan. Voin kokemuksesta sanoa, että vastuunkanto on kannattanut. Rohkeasti esiin!

Hyvää toimintasyksyä!

Sirpa