Viinikerho

Kokoontumiset:

Viinikerho

Joka kuukauden neljäs perjantai  klo 12:00 ja klo 14:00, Juhlan paikka, Ilmarisenkatu 20. Poikkeukset marras- ja joulukuu kuukauden kolmas perjantai.

Syksyn teemat; syyskuu Languedoc-Roussillonin viinit, lokakuu Italia, marraskuu Albarino / Alvarinho, joulukuu  sherry, madeira, portviini

Ilmoittautumiset Senioriappilla tai kotisivullamme https://jyvaskyla.senioriyhdistys.fi/tapahtumat

Tapahtumasivulta löydät lisätietoa viineistä, ruoasta ja tarkasta hinnasta lähempänä tapahtuman ajankohtaa.

Tilaisuuteen tulee ottaa omat lasit mukaan (4-5 kpl) Lasit voi myös vuokrata paikan päältä eri korvausta (3 €) vastaan.
Kerho toimii omakustanteisesti. Viini ja ruoka 25 - 30 €/kerta. Voit maksaa joko pankkikortilla tai käteisellä.

Kokoontuminen tammikuussa 2022 Viinikerho kokoontui koronarajoituksien takia kahdessa ryhmässä maistelemaan Etelä-Afrikkalaisia viinejä. Valkoviinit olivat Cardonnay-rypäleistä ja punaviinit Pinotage-rypäleistä. Cafe-viinissä todella maistui kahvi. Viinien kanssa nautimme myskikurpitsakeittoa ja Juhlan Paikan juurileipää
Uuden Seelannin viinitarhurit Satu Lappalainen ja John Kennard esittäytyivät minkä jälkeen Satu kertoi tarinansa kuinka hänestä tuli viinitarhuri. Tämän jälkeen Satu maistatti heidän tiloillaan tuotettuja eri viinilaatuja ja kertoi tuotteista tarkemmin. Taas opimme paljon uutta asiantuntijan opastuksella. Tuotteista kuvat alla otettu pullojen etu- ja takapuolilta nauttimisjärjestyksessä.

13.12.2019 Viinikerho Juhlan paikassa