Viinikerho

Viini kerho aloitti toimintansa 28.4.2015 kuohuviinien parissa.

Viinikerhon kevätkausi alkaa pe 24.1. klo 13.00 Juhlan paikan vieressä isommassa tilassa Ilmarisenkadulla.

Vieraaksemme saapuu Satu Lappalainen Uudesta-Seelannista. Maistelemme viinejä hänen Vicarage Lane tilaltaan.

Kevään muut tapaamiset ja teemat ovat:

21.2. Teemana Portugali

20.3. Teemana Sisilia

24.4. Vietetään viinikerhon 5 v synttäreitä syömällä pitkän kaavan kautta ja passailemme ruokiin sopivat ? viinit.

15.5. Teemana sushit+ viinit

Jos olet kiinnostunut viinikerhon toiminnasta, niin lähetä s-postitietosi tai soita puhelinnumerosi
sylva.mannsten@hotmail.com tai 0505611248. Laitan postia/tekstiviestiä n. viikkoa ennen tilaisuutta vahvistaen paikan, ajan ja aiheen. Tilaisuuksiin tulee aina ilmoittautua etukäteen, yleensä omat lasit (4) mukaan. Lasit voi vuokrata Juhlan paikassa myös eri korvausta (3€) vastaan. Kerho toimii omakustanteisesti, maksu paikan päällä käteisellä.

Viinikerho 21.2.2020 Juhlan paikassa

Viinikerho kokoontui Portugalin viinien merkeissä. Saimme myös yleistietoa Portugalin viinituotannosta ja -alueista. Maisteltavina oli kaksi valkoviiniä ja kolme punaviiniä, joita maisteltiin ensin siltään ja sitten emäntien loihtiman portugalilaisen Caldo verde - keiton ja mainion juurileivän kanssa. Lopuksi vielä Madeira - jälkiruokaviinilasillinen.

Kylläpä maistui!

Raati arvotti maistuvimmaksi puna- ja valkoviiniksi saman valmistajan tuotteet, siis Quinta das Setencostas pärjäsi parhaiten.

Viinikerho 24.1.2020 Juhlan paikan naapurissa

Aloitimme nauttimalla maa-artisokkakeittoa ja juuresta leivottua leipää. Tiesitkö, että sitä saa ennakkotilaamalla ostaa myös kotiinviemisiksi. Nam!

Kuvateksteissä lisää.

Uuden Seelannin viinitarhurit Satu Lappalainen ja John Kennard esittäytyivät minkä jälkeen Satu kertoi tarinansa kuinka hänestä tuli viinitarhuri. Tämän jälkeen Satu maistatti heidän tiloillaan tuotettuja eri viinilaatuja ja kertoi tuotteista tarkemmin. Taas opimme paljon uutta asiantuntijan opastuksella. Tuotteista kuvat alla otettu pullojen etu- ja takapuolilta nauttimisjärjestyksessä.

13.12.2019 Viinikerho Juhlan paikassa

Viinimessut 22.11.2019

Joonas Hautaniemi Arvid Nordquist Oy:stä maistatti viinikerholaisille kuutta eri viiniä (alempi kuva). Samalla saimme erilaista tietoa kohdemaan viiniteollisuudesta.