Viinikerho - kevät 2022

Iloisia maistelijoita syksyllä 2021

Kokoontumiset:

Joka kuukauden neljäs perjantai  klo 13:00, Juhlan paikka, Ilmarisenkatu 20

Kevään teemat; tammikuu Etelä-Afrikka, helmikuu juustot ja viinit, maaliskuu Balkanin alue, huhtikuu viinicoctailit, toukokuu Australia ja Uusi-Seelanti.

Viinikerhon retki Turkuun 21 - 23.4. Lisätietoa yhdistyksen sivuilla.

Yhteyshenkilö kutsuu sähköpostilla niitä, jotka ovat jo  osallistuneet kerhoon toimintaan. Jos olet kiinnostunut osallistumaan, ota yhteyttä sähköpostilla yhteyshenkilö Sylva Mannsteniin. Kutsu lähtee sunnuntai-iltana  2 viikkoa ennen tapaamista. Ilmoittautuminen tapahtuu vastaamalla kutsuun, yhdistyksen sivuilla tai seniori-appia käyttäen.

Tilaisuuteen tulee ottaa omat lasit mukaan (4-5 kpl) Lasit voi myös vuokrata paikan päältä eri korvausta (3 €) vastaan.

Kerho toimii omakustanteisesti. Viini ja ruoka 20...25 €/kerta maksetaan paikan päällä käteisellä.

Lisätietoa ja ilmoittautuminen tästä.

Kokoontuminen tammikuussa 2022 Viinikerho kokoontui koronarajoituksien takia kahdessa ryhmässä maistelemaan Etelä-Afrikkalaisia viinejä. Valkoviinit olivat Cardonnay-rypäleistä ja punaviinit Pinotage-rypäleistä. Cafe-viinissä todella maistui kahvi. Viinien kanssa nautimme myskikurpitsakeittoa ja Juhlan Paikan juurileipää

Viinikerho 11.12.2020 Juhlan paikassa

Viinikerho kokoontui jouluisen herkkulautasen maisteluun kahden valkoviinin ja kolmen punaviinin kera. Viinit valikoituivat kerholaisten ennakkoäänestyksen mukaan Sylvan lähettämän Alkon rajatun tuotenumerovalikoiman perusteella.

Kokoontuminen tapahtui kaksiosaisena koronarajoitusten hengessä jolloin kaikki saattoivat osallistua.

Viinikerho 23.10.2020 Juhlan paikassa

Viinikerho kokoontui Sushien maisteluun, johon oli koottu myös Alkon suosittelemia erilaisia juomia, kuvassa vasemmalta kuohuviini, valkoviini, roseviini, Sake ja olut.

Sushit toimitti Hanko Sushi, ne oli pakattu taidokkaasti ja näyttävästi.

Sushit ja juomat todettiin maistuviksi ja juomista suosikiksi nousi Sake, joka ei siltään ollut erityisen makuinen mutta sopi todella hyvin Sushien kera.

Viinikerho 21.2.2020 Juhlan paikassa

Viinikerho kokoontui Portugalin viinien merkeissä. Saimme myös yleistietoa Portugalin viinituotannosta ja -alueista. Maisteltavina oli kaksi valkoviiniä ja kolme punaviiniä, joita maisteltiin ensin siltään ja sitten emäntien loihtiman portugalilaisen Caldo verde - keiton ja mainion juurileivän kanssa. Lopuksi vielä Madeira - jälkiruokaviinilasillinen.

Kylläpä maistui!

Raati arvotti maistuvimmaksi puna- ja valkoviiniksi saman valmistajan tuotteet, siis Quinta das Setencostas pärjäsi parhaiten.

Viinikerho 24.1.2020 Juhlan paikan naapurissa

Aloitimme nauttimalla maa-artisokkakeittoa ja juuresta leivottua leipää. Tiesitkö, että sitä saa ennakkotilaamalla ostaa myös kotiinviemisiksi. Nam!

Kuvateksteissä lisää.

Uuden Seelannin viinitarhurit Satu Lappalainen ja John Kennard esittäytyivät minkä jälkeen Satu kertoi tarinansa kuinka hänestä tuli viinitarhuri. Tämän jälkeen Satu maistatti heidän tiloillaan tuotettuja eri viinilaatuja ja kertoi tuotteista tarkemmin. Taas opimme paljon uutta asiantuntijan opastuksella. Tuotteista kuvat alla otettu pullojen etu- ja takapuolilta nauttimisjärjestyksessä.

13.12.2019 Viinikerho Juhlan paikassa