Golf-kerho

Golf-kerhon syyspelimatka Pärnuun 26.-29.8.2019

Aurinkoisena maanantai-aamuna kokoontui joukko golfareita ja seuralaisia Harjukadun tilausajolaituriin suuntana Viron Pärnun pelikentät. Joukko täydentyi matkan varrella niin, että matkassa oli kaikkiaan 49 osallistujaa. Illalla majoituttiin Pärnussa Viking Spa hotelliin.

Tiistain pelikenttä oli Pärnu Bay Golf Links kenttä. Kerhon edellinen pelimatka Pärnuun oli syyskuussa 2015 mutta silloin ei vielä päästy tuolloin vasta avatulle kentälle, jolla riitti haasteita laajoilla hiekka-alueilla ja vaativilla greeneillä.

Keskiviikkona pelaajat suunnistivat jo edelliseltä käynniltä tutulle White Beach Golf -kentälle, jonka haasteina taas olivat rehevät ja palloja nielevät kosteikot. Illaksi tultiin Tallinnaan ja majoittumisen jälkeen ohjelmassa oli yhteinen illallinen Vanhassa Kaupungissa. Perinteiseen tapaan huomioitiin hienot pelisuoritukset. Tällä kertaa onnistuivat Leena Eränkö ja Marjatta Taipale sekä Timo Sarkkinen ja Jorma Taipale. Kaikkien osallistujien kesken arvottiin mm. palloja. Onnettarena toimi yhdistyksen puheenjohtaja Sirpa Teräväinen.

Torstaina ostosten ja vapaan ohjelman jälkeen alkoi laivamatka kohti Helsinkiä ja sieltä edelleen Jyväskylään. Sää suosi matkalaisia ja saatiin nauttia kesän viimeisistä hellepäivistä. Pohjolan Matka hoiti käytännön järjestelyt loistavasti ja Teppo Kinnunen kuljetti meitä turvallisesti ammattilaisen ottein.

Juhani Nevala ikuisti tunnelmia matkalta ja niihin voi tutustua yhdistyksen nettisivuilla. Kiitokset kaikille mukana olleille!

Peliterveisin Antti

Ryhmäkuva matkalaisista White Beac Golf klubirakennuksen edustalta.
Kuvassa Timo Sarkkinen ja Leena Eränkö palkittavina pelisuorituksistaan Ravintola Farmissa päivällisen jälkeen.

Seniorit golfasivat Hämeenlinnassa 27.-28.5.2019

Maanantaina aamusta lähdettiin matkaan kohti Hämeenlinnaa. Varsinkin ensikertalaisille Tawastgolfin kenttä osoittautui haasteelliseksi, useita pitkiä ja ennalta arvaamattomia väyliä. Kierroksen aikana saatiin vähän sadetta mutta myös auringonpaistetta. Pelien jälkeen majoituttiin Scandic Hotel Aulankoon. Päivän jälkipelit pelattiin maittavan buffet illallisen äärellä. Seurustelun lomassa palkittiin päivän menestyjät. Kati Rinne ja Risto Pitkänen pelasivat hyvät tulokset.

Tiistaina pääjoukko suunnisti läheiselle Eversti kentälle ja pienempi joukko pelasi hotellin viereisen perinteisen, jo vuonna 1942 avatun 9 reikäisen Hugo kentän kahteen kertaan. Kotimatkalla bussissa huomioitiin jälleen päivän onnistujat, joita olivat Marjatta Taipale ja Valto Mikkonen.

Risto Pitkänen kuljetti meitä viime vuotiseen turvalliseen tapaan ja menestyi siis myös pelikierroksilla.

Oheisessa kuvassa joukkomme Hotelli Aulangon edustalla. Joukosta puuttuu Marja-Leena Horttonen.

Kaikille osanottajille kiitokset seurasta ja mukavasta yhdessäolosta!

Terveisin Antti

Golf-kerhon kevätpeli pelattiin Hämeenlinnan kentillä .

Patina-golf pelattiin 14.6. Nurmossa Ruuhikosken kentällä.

Joukkueemme Matti Lahtinen, Valto Mikkonen ja Eero Nieminen olivat kolmansia.

Sarjassa yli 70 vuotiaat Matti Lahtinen oli sijalla 3 ja Valto Mikkonen sijalla 9, osallistujia oli 49.

Sarjassa yli 55 vuotiaat Pertti Korpimäki oli sijalla 9 ja Markku Kemiläinen sijalla 10, osallistujia oli 25.

Pelimatka Ahvenanmaalle 27.-30.8.2018

Kauden syyspelimatka Ahvenanmaalle Saaristotietä pitkin sai heti kevättalvella innostuneen vastaanoton ja matkalle lähti 45 osallistujaa. Maanantaina illan suussa majoituttiin Brändön saarella Gullvivan hotelliin. Tiistaina aamiaisen jälkeen matka jatkui Torsholmaan ja edelleen lautalla kohti Hummelvikia. Ålands Golfklubilla ensimmäiset pelaajat pääsivät Kungsbanan väylille puolenpäivän maissa. Kenttä oli mielenkiintoinen mutta haastava mm. korkeuserojen vuoksi. Päivän jälkipelit pelattiin illalla Maarianhaminassa sen jälkeen kun oltiin majoittauduttu Hotelli Park Alandiaan. Keskiviikkona aamulla pakattiin varusteet ja suunnattiin samalle kentälle Slottsbanan väylille pelaamaan. Mukana olleet seuralaiset tutustuivat Maarianhaminan nähtävyyksiin ja kentän lähellä sijaitsevaan Kastelholman linnaan.

Pelien jälkeen iltaa jatkettiin kenttien lähellä sijaitsevassa Ravintola Smakbyssä. Ravintolan ja sen yhteydessä toimivan tislaamon toiminnan esittelyn jälkeen nautimme maittavan illallisen. Sen yhteydessä huomioitiin kahden päivän onnistuneet pelisuoritukset ja arvontaan pääsivät osallistumaan kaikki pelaajat. Laiva lähti Maarianhaminan satamasta puolilta öin ja Helsingistä jatkettiin aamulla edelleen kohti Jyväskylää.

Matkalaisia suosi loistava sää, saatiin pelata kesäisessä ja aurinkoisessa säässä upeissa merimaisemissa. Matkatoimisto Pohjolan Matka ja kuljettaja Markku hoitivat loistavasti kaikki järjestelyt. Matkalla oli mukana myös Juhani Nevala ja hän ikuisti matkan tapahtumia.

Terveisin Antti

lehtinen.anttia@gmail.com