Seniori, iloisena ja virkeänä eläkkeellä

Jyväskylän kansalliset seniorit ry on perustettu v. 1971. Tällä hetkellä jäseniä on n. 470. Yhdistyksen tarkoituksena on edistää seniorien sosiaalista ja henkistä hyvinvointia sekä heidän turvallisuuttaan. Yhdistys on seniorien vertaisyhteisö.

Yhdistyksellä on edustaja Jyväskylän vanhusneuvostossa. Maakunnallinen edunvalvontatyö hoituu senioripiirin toimesta Keski-Suomen Eläkeläisjärjestöjen neuvottelukunnassa (KEN). Yhdistys toimii Jyväskylän eläkeläisjärjestöjen puheenjohtajien verkostossa ja on mukana kaupungin vanhusvapaaehtoistyön verkostossa. Senioriliitto on v. 2019 EETU ry:n puheenjohtajayhdistys.

Yhdistys on Kansallisen senioriliiton jäsen. Senioriliiton visio 2020 on olla ”Suomen kiinnostavin senioritoimija” mahdollistamalla ja toteuttamalla jäsenilleen antoisaa ja monipuolista toimintaa. Jyväskylän kansalliset seniorit on maan 6. suurin senioriyhdistys, jolla on toisaalta senioriperinteitä kunnioittava ja samalla nykyaikainen toimintaohjelma.

Senioriliitto haluaa olla edelläkävijä nettiasioissa, johon motto ”Seniorit nettiajassa” rohkaisee kaikkia jäseniä. Senioriyhdistyksessä toimiminen vähentää yksinäisyyttä, tuo rytmiä eläkeläisarkeen ja antaa jäsenilleen monipuolisia auttamisen ja tekemisen paikkoja.

Jyväskylän kansalliset seniorit esittelee avoimesti toimintaansa messuilla, kirjastoissa ja kauppakeskuksissa. Yhdistyksen nettisivuja pidetään ajan tasalla ja yhdistys on myös facebookissa.