Iloisena ja virkeänä eläkkeellä

Jyväskylän seniorit ry on perustettu v. 1971. Tällä hetkellä jäseniä on noin 600. Yhdistyksen tarkoituksena on edistää seniorien sosiaalista ja henkistä hyvinvointia sekä heidän turvallisuuttaan. Yhdistys on seniorien vertaisyhteisö.

Yhdistyksellä on edustaja Jyväskylän vanhusneuvostossa. Maakunnallinen edunvalvontatyö hoituu senioripiirin toimesta Keski-Suomen Eläkeläisjärjestöjen neuvottelukunnassa (KEN). Yhdistys toimii Jyväskylän eläkeläisjärjestöjen puheenjohtajien verkostossa ja on mukana kaupungin vanhusvapaaehtoistyön verkostossa.

Yhdistys on Kansallisen senioriliiton jäsen. 2023-2026 teema on ”Elämäniloa ja voimaa”. Panostamme nyt aiempaa enemmän digi-aikaan, sähköiseen viestintään ja esimerkiksi sosiaaliseen mediaan. Jyväskylän seniorit on maan 5. suurin senioriyhdistys, jolla on toisaalta senioriperinteitä kunnioittava ja samalla nykyaikainen toimintaohjelma.

Senioriyhdistyksessä toimiminen vähentää yksinäisyyttä, tuo rytmiä eläkeläisarkeen ja antaa jäsenilleen monipuolisia auttamisen ja tekemisen paikkoja.

Jyväskylän seniorit esittelee avoimesti toimintaansa messuilla, kirjastoissa ja kauppakeskuksissa. Yhdistyksen nettisivuja pidetään ajan tasalla ja yhdistys on myös facebookissa.

Olemme poliittisesti sitoutumattomia.