Tapahtumat kevat 2021

Kahvihetki klo 13:00 alkaen, tiedotusasiat: klo 13:45
Esitelmä klo 14:00–15:00
Kahvi ja tee kahvileivän kanssa 3 €

Sepänkeskukseen voi tulla koronarajoitusten mukainen määrä jäseniä. Muut voivat osallistua Teams-kokousohjelman avulla etänä omilla tietokoneillaan tai mobiililaitteilla. Lue lisätietoa

Ohjelmamuutokset erityisesti koronasta johtuen ovat mahdollisia. Tarkista siksi tilanne ennen tilaisuutta näiltä sivuilta tai matka- ja kerhovastaavilta.

Esitelmät

6.5. Kevätlaulajaiset, Kannelkuoro

14.5. klo 13.00 Kevätlounas, Ravintola Priimus

Eija Alakangas, puh. 0400-542 454, eija.alakangas10@gmail.com

Matkat 2021

Katso kohdasta Matkat.

Ihan uutta!

Pe 5.2. Lounastreffit, Juhlan Paikka, Ilmarisenkatu 20, klo 13.00, arkilounas 15€, kerran kuussa, ennakkoilmoittautuminen Sirpa Teräväinen
p. 045 631 5108 ma 1.2. mennessä.

Ma 1.3. Muistijumppa, Sepänkeskus, Kyllikinkatu 1, klo 13.00, Esittely muistijumppakerhosta kiinnostuneille.  Sylva Mannsten p. 050 561 12 48

Ma 15.2., 3.5. ja 20.9. Rohkeasti toimijaksi, Kansalaistoimintakeskus, Matarankatu 6, klo 10 – 14.00, Uusien vastuutoimijoiden valmennusohjelma. Kutsu ja valmennusohjelma lähetetty jäsenten sähköpostiin 11.1. Ilmoittautuminen 8.2. mennessä, Sirpa Teräväinen p. 045 631 51 08.

Kerhot

Bridge, Sepänkeskus, Kyllikinkatu 1,  ke 20.1. klo 9.00.  3€/pelikerta, sisältää.kahvin. Sinikka Salomaa, p.040 216 63 33

Elokuvakerho, Elokuvateatteri Finnkino, Jyväskeskus, aloitus sovitusti
Pentti Niekka, p. 040 507 17 65

Golf aktiiviharrastelijoille. Kerho pelaa sovitun ohjelman mukaan. Sylva Mannsten, p. 050 561 12 48

Historiankerho, Ravintola Harald, Kauppakatu 33, ti 16.2.lounas klo 13.00, esitelmä kerran kuussa klo 14.00, Taisto Välimaa p. 0400 546 758

Hulluttelevat Leidit, Sepänkeskus, Kyllikinkatu 1, ti 26.1.
klo 14 – 15.30, kerran kuussa. Sirpa Teräväinen, p. 045 631 51 08

Kannelkuoro, Vanha Pappila, Vapaudenkatu 26, pe 22.1.
klo 11.00 - 13.00. Harjoitukset perjantaisin, esiintymisiä. Kuoronjohtaja musiikkipedagogi Ulla Kotamäki. Kuoromaksu 75€/toimikausi.
Vuokko Virtanen, p. 040 558 49 69

Lukupiiri, Sepänkeskus, Kyllikinkatu 1, ti 26.1. klo 16 -17.30, kerran kuussa.  Osanottomaksu 10€/toimikausi.  Sirpa Teräväinen, p. 045 631 51

Seniorikävely, Sepänkeskukselta, Kyllikinkatu 1, ti 5.1. klo 11.00, 3 – 5 km sosiaalinen ryhmäkävely. Viikoittain. Sylva Mannsten,  p. 050 561 12 48

Viinikerho, Juhlan paikka, Ilmarisenkatu 20, pe 22.1., klo 13.00, kerran kuussa. Maistelu ja keitto n. 20€.  Sylva Mannsten, p. 050 561 12 48

Sepänkeskus ydinkeskustassa (Kyllikinkatu 1) on yhdistyksen pääasiallinen toimintapaikka. Siellä kokoontuvat viikoittain senioritorstai ja bridge-kerho tammikuusta toukokuun puoleen väliin. Siellä sijaitsee myös yhdistyksen toimisto.Muita yhdistyksen toimipaikkoja ovat Ravintola Harald, Keskustan hyvinvointikeskus Kylätupa, Vanha Pappila ja Juhlan paikka, joiden osoitteet löytyvät kunkin kerhon omasta esittelyosasta.

Jäsenten me-hengen ylläpitäminen on tärkeä osa yhdistyselämää. Perinteiset kevät- ja joululounaat yhteisinä juhlahetkinä Ravintola Priimuksessa kokoavat ison joukon nauttimaan hyvästä seurasta ja yhteisestä aterioinnista.

Kerhojen ohella yhdistys tarjoaa jäsenilleen retkiä ja matkoja toimintakausittain ilmestyvän ohjelman mukaan. Matkavastaavana toimii Sirkka Saarinen, p. 040 591 9095, sm.saarinen@gmail.com.

Säännöllisen toiminnan lisäksi jäsenillä on mahdollisuus osallistua kertaluonteisiin tapahtumiin.

Auttaminen on Senioriliiton keskeinen strateginen painopistealue. Seniorien keskinäinen ystäväpalvelu yhdistyksessämme tarjoaa keskusteluhetkiä elämän käännekohdissa. Ystäväpalveluryhmässä on tällä hetkellä viisi vapaaehtoista, joihin saa yhteyden soittamalla Sirpa Teräväiselle p. 045 6315 108.

Tietoyhteiskunta ja jatkuva palveluiden digitalisointi edellyttää myös senioreilta jatkuvaa digitaitojen päivittämistä. Yhdistys on järjestänyt työpajoja ja kursseja digiosaamisen ylläpitämiseksi. Tietotekniikan pulmissa jäsenet voivat kääntyä Juhani Nevalan puoleen p. 040 532 4824.