Puheenjohtajan blogi

Kohti Kesää

Kevät vaimenee ja kesä kolkuttelee jo ovella. Se merkitsee aurinkoisia päiviä, lämpimiä iltoja ja ennen kaikkea yhdessäolon iloa. Tämä on erityisen totta senioriyhteisöissä, joissa me kaikki löydämme toisistamme voimaa ja iloa. Jyväskylän senioreilla on toimintaa myös kesällä. Kannattaa tutustua kesän ohjelmaamme.

Senioreiden toiminnassa yhdessäolon tärkeys on korvaamaton. Monet meidän ikäiset kohtaavat elämänsä jossain vaiheessa yksinäisyyttä ja eristäytymistä. Siksi senioriyhteisöissämme tarjoamme toimintaa, jossa voi jakaa ilot ja surut yhdessä. Kesä tarjoaa erityisen hyvän mahdollisuuden nauttia ulkoilmasta ja osallistua erilaisiin senioreiden aktiviteetteihin.

Senioriyhteisömme järjestää kesällä erilaisia tapahtumia, kuten kesäteatterimatkan Heinolaan tai viikoittaiset Bridge pelihetket ja seniorikävelyt raikkaassa ulkoilmassa sekä hauskat pihapelit. Näiden tapahtumien kautta rakentuu hyvää yhteisöllisyyttä ja vahvistuu tunne siitä, että kukaan ei ole yksin. Kesä on siis enemmän kuin vain vuodenaika – se on aikaa, jolloin me kaikki voimme nauttia toistemme seurasta ja luoda arvokkaita ystävyyssuhteita. Senioriyhteisöt tarjoavat turvallisen ja lämpimän ympäristön, jossa jokainen voi tuntea kuuluvansa ja olevansa arvokas osa yhteisöä. Joten kun aurinko alkaa paistaa ja kesä kutsuu, muistakaamme pysähtyä hetkeksi ja arvostaa niitä ihania hetkiä, jotka vain kesä voi tuoda meille senioreille.

Toivotan lämmintä ja iloista kesää kaikille!

Yhdessä olemme enemmän

Seppo Mäkiranta