Kulttuuritapahtumat ja matkat - kesä 2022

Professori Jouni Taskinen esittelee Jyväskylän yliopiston luonnontieteellistä tutkimusasemaa jäsenillemme Konnevedellä 14.6.2022

TI 23.8.2022 Porvoo ja Malmgårdin kartanolinna

Tunnelmallisessa Porvoossa vieraillaan kansallisrunoilija J.L. Runebergin kotimuseossa, missä ainutlaatuinen tunnelma syntyy Runebergien perheelle kuuuluneista huonekaluista, taideteoksista, astioista sekä vanhoista huonekasveista, joista monet ovat Fredrikan kasvien pistokkaista kasvatettuja. Malmgårdin kartanolinna on vaikuttava vierailukohde. Kohteen ja sen historian esittelee itse isäntä, kreivi Creutz. Lopuksi maistellaan kartanon panimon oluita, joista jokainen on hellän ja huolellisen käsityön tulos.

Lähtö klo 7.00 Palokasta ja klo 7.15 Harjukadun tilausajolaiturista.

Paluu Jyväskylään n. klo 20.30.

Matkalla nautimme kahvit Vierumäen Matkakeitaassa. Runebergin kotimuseon ja lounaan jälkeen käymme Brunbergin makeisten tehtaanmyymälässä ennen Malmgårdin kartanolinnaan tutustumista.

Hinta 115 €/jäsen ja 125 €/ ei-jäsen

Sitovat ilmoittautumiset 22.7.2022 mennessä yhdistyksen nettisivujen kautta, puh. 040 591 9095 tai s-posti: sm.saarinen@gmail.com

Retki on maksettava 29.7.2022 mennessä tilille FI44 2017 3800 0204 98 (Nordea) Jyväskylän seniorit ry. Laskun viitenumero on 6635.

Esite liitteenä.

La 15.10.22 Anastasia musikaali, Tampereen teatteri

Tampereen Teatteri tuo ensimmäisenä Suomessa ensi-iltaan loisteliaan Anastasia -musikaalin. Musikaali pohjaa Romanovin suvun ja keisari Nikolai II:n perheen kohtaloon ja siihen liitettyyn kiehtovaan mysteeriin.

Musikaalin ohjaa Samuel Harjanne, joka on ohjannut myös tunnetut musikaalit Pieni Merenneito, Kinky Boots ja Billy Elliot. Lavastuksesta vastaa Marjatta Kuivasto, joka on lavastanut myös mm. musikaalin Notre Damen kellonsoittaja.

Lähtö klo 9.30 Palokasta ja klo 9.45 Harjun tilausajolaiturista. Matka etenee Savelan, Muuramen ja Jämsän kautta Tampereelle. Esitys alkaa klo 13.00 ja kestää n. 2 h 40 min.

Ennen kotimatkaa käymme ruokailemassa buffetaterian Scandic Rosendahlissa.

Hinta 159 €/jäsen ja 169 €/ei-jäsen (sis. bussikuljetukset, musikaalilipun, väliaikatarjoilun sekä buffetlounaan)

Sitovat ilmoittautumiset to 8.9.2022 mennessä yhdistyksen nettisivujen kautta www. jyvaskyula.senioriyhdistys.fi, Sirkka Saarinen, puh. 040 591 9095 tai sm.saarinen@gmail.com.

Retki on maksettava 12.9.2022 mennessä tilille FI44 2017 3800 0204 98 (Nordea), Jyväskylän seniorit ry. Viitenumero on 6596.

Syksyn 2022 alustava matkaohjelma

su 16.10.2022  Seniorien kirkkopyhäretki Saarijärvelle

la 29.10.2022    Murhamysteeri Hiirenloukku, Jyväskylän kaupunginteatteri

pe 11.11.2022   Red Nose Company feat Avanti! Aleksis Kivi, komedia miehestä, josta tuli monumentti, Jyväskylän kaupunginteatteri

ma 21.11.2022  HS:n Musta Laatikko 18, Jyväskylän kaupunginteatteri

Huomioi ennen matkaa!

Tarkista, että Sinulla on voimassaoleva matkavakuutus. Suosittelemme myös  henkilökorttia. Ajokortti ei ole virallinen matkustusasiakirja!

Mikäli joudut perumaan maksetun matkan, ilmoita asiasta mahdollisimman pian matkavastaavalle ja sovi menettelystä. Mikäli pystyt hankkimaan sijallesi toisen henkilön, riittää ilmoitus uudesta nimestä.

Joistakin ennakkoon maksetuista matkoista ei voida palauttaa koko matkan hintaa (matkatoimiston kulut, tilatut pääsyliput yms) lähtijän peruutettua osallistumisensa. Valmismatkalain mukaan peruutuksen sattuessa peruutuskulut määräytyvät peruutushetkellä olevien todellisten peruutuskulujen mukaan.

Jos kohteena on EU:n jäsenmaa, tulee matkailijalla olla henkilökortti (joskus passi).

Katso myös Kansallisen senioriliiton ja Keski-Suomen Senioripiirin järjestämiä matkoja.