Retket ja matkat

Matkavastaavana toimii Sylva Mannsten, puh 050 561 1248, sylva.mannsten@hotmail.com.

Ilmoittautumiset pääasiassa ilmoittautumislomakkeella tai Torstaikerhossa klo 13:45-14:00 retki- ja matkaesitteissä kerrottuun määräaikaan mennessä.

Katso myös Kansallisen senioriliiton ja Keski-Suomen Senioripiirin järjestämiä matkoja.

SENIORIPIIRIN RUSKARETKI 10.-17.9.2018 ÄKÄSLOMPOLO

Majoitus Lapland Hotel Ylläskaltiossa. Hinnat kahden hengen huoneessa 417 €/hlö. Hintaan sisältyy majoitus saunallisessa 2 hengen huoneessa, puolihoito  ( aamiainen + päivällinen ),  Äkäshotellin (1,2 km) saunan ja uima-altaan käyttöoikeus (klo 15-21), vapaa pääsy Äkäshotellin = Pirtukirkon tansseihin sekä retket. Yhden hengen huoneen lisämaksu 248 €.

Kulku Äkäslompoloon Tapio Heinosen järjestämällä Onni Heinon linja-autokyydillä.  Bussimatkan hinta n. 130 €/hlö osallistujamäärästä riippuen peritään menomatkan aikana.

Matkan toteutuminen edellyttää vähintään 22 hengen osallistujaryhmää. Maksimiosallistujamäärä on 30. Ilmoittautuminen viimeistään 13.2.2018.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: Tapio Heinonen, 040-7579784, sähköposti   tapio.heinonen@pp7.inet.fi .

Tarkempi matkakuvaus liitteessä.

KARTANO- JA VINTAGERETKI SOMEROLLE 25.9.2018

Elämysostoksia Muotiputiikki Helmessä. Vierailut Härkälän ja Laukon kartanoissa.

Klo 07.30 lähtö Jyväskylästä Harjukatu tilausajolaituri. Matkalla puolen tunnin tauko Tampereen seudulla.

Klo 11.30 saapuminen Somerolle Härkälän kartanoon ryhmäruokailu buffeepöydästä, kuullaan kartanon historiasta, esittelykierros näyttelyineen ja mahdollisuus ostoksiin kartanon vintagevintti-putiikissa. Kartanon esittelykierroksen pitää kartanon isäntä Raino Hurme (sitoumuksetta), hän oli Ylen pitkäaikainen toimittaja.

Härkälän kartanossa on esillä sekä pysyviä että vaihtuvia taidenäyttelyitä ja antiikkia. Esittelykierrokseen sisältyy kartanon historiikki, tutustuminen kartanon eri tiloihin kuten juhlasaleihin, Kiinasaliin, Japanihuoneeseen ja kartanon eri kokoelmiin sekä 1500-1600 -luvun vaihteesta asti säilyneisiin entisöityihin holvikellareihin.

Kartanon puistoja koristavat monet uurnat ja veistokset, joihin voi tutustua käynnin aikana.

Klo 13.15 siirtyminen (10 min) Muotiputiikki Helmeen ja ostosaikaa putiikissa. Mekkoja, kellohelmoja, asusteita, kenkiä. Anita Hallapellon Muotiputiikki Helmi tuo tuulahduksen toisesta maailmasta. Sellaisesta, jossa jokainen on kaunis, hetken kuningatar. Helmestä löydät runsaan valikoiman ihania 50´s-henkisiä vaatteita ja asusteita.

Mahdollisuus käydä myös Pellavakeskuksessa, sijaitsee Muotiputiikista 100 m päässä.

Klo 15.15 lähtö kohti Laukon kartanoa.

Klo 16.50 saapuminen Laukkoon. Kahvi ja leivos kartanossa.

Kartanon rouvan juhlakierros kartanossa. Juhlakierroksilla perehdytään Laukon kartanon kiehtovaan historiaan ja nykyisyyteen – taidetta, antiikkia ja arkeologiaa unohtamatta. Korkeatasoinen opastus sisältää kuvien siivittämän esitelmätuokion kartanon salissa.

Klo 18.50 lähtö kartanosta kohti Jyväskylää. Matkalla tarvittaessa tauko.

Noin klo 21.45 saapuminen Jyväskylään.

Hinta 98 euroa/hlö

Hinta sisältää

-bussikuljetus Pohjolan Matkan bussilla Jyväskylä-Somero-Jyväskylä

-buffeeruokailu Härkälän kartanossa -sisäänpääsy kartanoon ja opastus ja ostosmahdollisuus vintagevintti-putiikissa

-vierailu Muotiputiikki Helmessä -Laukon kartanossa kahvi ja leivos sekä kartanon rouvan juhlakierros

Hinta edellyttää 35-45 lähtijää.

Sitova ilmoittautuminen to 13.9. mennessä. Paikkoja rajoitetusti. Varmista paikkasi ajoissa. ilmoittautumislomakkeella tai torstaikerhossa tai Sylva Mannsten p.050-5611248 tai sylva.mannsten@hotmail.com.

Retki maksettava 14.9.18 mennessä tilille FI44 2017 3800 0204 98 (Nordea) Jyväskylän kansalliset seniorit ry. Laskun viitenumero on 6169.

Koska kyseessä on valmismatka, peruutuksen sattuessa, peruutuskulut määräytyvät peruutushetkellä olevien todellisten peruutuskulujen mukaan. Suosittelemme matkavakuutusta.

Aikataulu ja ohjelma sitoumuksetta.

Vastuullinen matkanjärjestäjä Pohjolan Matka.

MAAKUNTAMATKA ÄÄNEKOSKELLE LOKAKUUSSA

Tutustuminen biotuotetehtaaseen. Lounas hotelli Keiteleessä.

Tarkemmat tiedot myöhemmin syksyllä.

LÄHDE TUTUSTUMAAN UPEAAN MOSELIN VIINIALUESEEN 4. - 8.10.2018.

Saksa on monipuolinen matkailumaa, jonka pikkukaupungit hurmaavat matkailijan. Ihanat viinikohteet, kauniit maisemat ja kiehtova historia saavat lomailijat viihtymään tunnelmallisissa kaupungeissa.

Moselin jokivarren yksi kauneimmista kaupungeista on kuvauksellinen Bernkastel-Kues. Bernkastelin toinen toistaan viehättävämmät koristeelliset ristikkotalot ovat todellakin näkemisen arvoisia. Keskustan kapeilla kujilla kävellessä tuntee olevansa satumaailmassa. Erilaisia pikkuputiikkeja, viinitupia, kahviloita ja ravintoloita löytyy jokaiseen makuun.

Sitova ilmoittautuminen 27.4 mennessä. Ilmoittautumislomakkeella tai torstaikerhossa tai Sylva Mannsten p.050-5611248 tai sylva.mannsten@hotmail.com

Lue viinimatkan tarkemmat tiedot liitteestä!

HAIR-MUSIKAALI JYVÄSKYLÄN KAUPUNGIN TEATTERISSA 11.10. KLO 19

Hinta 42€, pääsylippu ja väliaikakahvi.

SENIOREIDEN HYVINVOINTILOMA PIISPALASSA 7.-9.11.

Kimppakyydeillä, hinta n 100€/hlö, täysihoito.

MY FAIR LADY KOUVOLAN TEATTERISSA 23.11.

Hinta 98€, kuljetus, pääsylippu ja joululounasbuffet.

JOULUKONSERTTI LÄHIALUEEN KIRKOSSA JOULUKUUSSA

Tarkemmin myöhemmin syksyllä.

Liitteitä

PDF-tiedostoRuskaretki-ilmoitus 10.9.-17.9.2018, tarkempi retkikuvaus (Juhani Nevala).pdf (330 kB)
Tarkempi matkaohjelma tulostettavaksi.
PDF-tiedostoKartano- ja vintageretki Somerolle.pdf (118 kB)
Ohjelma tulostettavaksi.
PDF-tiedostoViinimatka Moselille # 4.-8.10.2018.pdf (8.7 MB)
Tarkempi matkaohjelma tulostettavaksi.

Matkalle lähtijän huomioon!

Tarkista, että Sinulla on voimassaoleva passi ja matkavakuutus. Mikäli joudut perumaan maksetun matkan, ilmoita asiasta mahdollisimman pian matkavastaavalle ja sovi menettelystä. Mikäli pystyt hankkimaan sijallesi toisen henkilön, riittää ilmoitus uudesta nimestä.

Joistakin ennakkoon maksetuista matkoista ei voida palauttaa koko matkan hintaa (matkatoimiston kulut, tilatut pääsyliput yms) lähtijän peruutettua osallistumisensa. Valmismatkalain mukaan peruutuksen sattuessa peruutuskulut määräytyvät peruutushetkellä olevien todellisten peruutuskulujen mukaan.

Vaikka kohteena on EU:n jäsenmaa, tulee matkailijalla olla passi tai poliisiviranomaisen myöntämä virallinen henkilökortti vaikka sitä ei maahan tullessa kysytäkään. Ajokortti ei ole virallinen matkustusasiakirja.