Retket ja matkat

Matkavastaavana toimii Sylva Mannsten, puh 050 561 1248, sylva.mannsten@hotmail.com.

Katso myös Kansallisen senioriliiton ja Keski-Suomen Senioripiirin järjestämiä matkoja.

RAKASTUNUT RYTI MIKKELIN TEATTERISSA 6.3.2020

Rakastunut Ryti kertoo talonpojan tiestä valtakunnan politiikan huipulle ja sieltä sotasyyllisenä tuomituksi. Risto Rytin ja Suomen vaiheita kuvaavan näytelmän tarina alkaa 1910-luvulta. Näytelmän keskeiset henkilöt ovat Risto Rytin (1889-1956) lisäksi liikemies Alfred Kordelin sekä Rytin puoliso Gerda, omaa sukua Serlachius. Tarina näyttää sotavuosien pääministerin ja presidentin elämän puolet niin tarkkana ja harkitsevana lakimiehenä, poliitikkona, päättäjänä, ystävänä kuin puolisonakin. Rakastunut Ryti on upea draamakomedia Suomen historian yhdestä merkittävimmästä henkilöstä.

Käsikirjoittajat Reidar Palmgren ja Tapio Liinoja ovat tehneet Mikkelin Teatteria varten oman version lisäten mukaan historiallisia tapahtumia Mikkelistä. Rakastunut Ryti on osa Mikkelin Teatterin 100-vuotisjuhlakauden ohjelmistoa. Rooleissa: Aapo Oranen, Tuuli Anikari, Risto Kopperi, Marjaana Viitanen, Riina Uimonen, Tuomas Turkka, Vintte Viitanen, Ismo Sievinen.

Perjantai 6.3.2020 Matkaohjelma:

Klo 10.40 Palokka 25. pysäkki terveyskeskuksen kohdalla Klo 11.00 lähtö Harjukatu tilausajolaituri

Klo 11.05 Vaajakoski Vesmanninmäki

Klo 12.30 saapuminen Mikkeliin Klo 13.00 Rakastun Ryti, arvioitu kesto 2 h 45 min

Klo 15.45 näytöksen loputtua suunnataan Kenkäveroon ruokailuun

Klo 16.15 Kenkävero pöytiintarjoiltu päivällinen. Raikasta salaattia, parhaita poimintoja kauden herkuista, pappilan salaatinkastiketta ja siemeniä, leivintuvassa leivottua leipää sekä voita, pitkään kypsennettyä Roinilan tilan viljaporsasta ja kermaista paistinliemikastiketta, perunasosetta ja kauden kasviksia sekä kahvia tai yrttiteetä ja marjapiirakka. Hiukan ostosaikaa puodissa.

N. klo 18.00 lähtö kohti Jyväskylää, jonne saapuminen n. klo 19.30

Hinta 71 euroa/hlö, hinta edellyttää 35-40 lähtijää.

Hintaan sisältyy:

- bussikuljetukset ohjelman mukaan

- teatterilippu Rakastunut Ryti 6.3. klo 13.00 näytös

- ruokailu Kenkäverossa

Sitova ilmoittautuminen 6.2. mennessä https://jyvaskyla.senioriyhdistys.fi/tapahtumat - sivulla olevan tapahtumakalenterin kautta avaamalla tämä tapahtuma tai sylva.mannsten@hotmail.com tai puh. 0505611248.

Pyydämme huomioimaan, että paikkoja on rajoitetusti.

Retki maksettava 7.2.20 mennessä tilille FI44 2017 3800 0204 98 (Nordea) Jyväskylän kansalliset seniorit ry. Laskun viitenumero on 6266.

Aikataulu sitoumuksetta.

Vastuullinen matkanjärjestäjä Pohjolan Matka.

*** Peruttu vähäisen kiinnostuksen vuoksi ***

PIETARIN KULTTUURIMATKA 21.-24.5.2020

ILMAJOEN MUSIIKKIJUHLAT HILJAISET PERIVÄT MAAN SU 7.6.2020

Matkaohjelma: su 7.6.

Klo 08.00 lähtö Jyväskylä Harjukadun tilausajolaituri Klo 08.30 lähtö Palokka terveyskeskuksen pysäkki ja abc Matkalla tauko Ilmajoelle mentäessä.

Klo 12.30 saapuminen Ilmajoen Musiikkijuhlille.

Klo 13.00 Hiljaiset perivät maan Ooppera-areenalla, arvoitu kesto 2 h 45 min Väliajalla kahvi ja suolainen kahvileipä Kunnantuvalla

Klo 15.45 oopperan loputtua palataan rauhassa linja-autolle ja lähtö ruokailemaan Jalasjärvelle.

Klo 16.45 ruokailu Jalasjärvellä Pihlajan kevarissa heidän perinteinen pitopöytä.

Paluumatkalle ruokailun päätyttyä n. klo 18.00. Paluumatkalla tauko.

Saapuminen Jyväskylään n. klo 21.00.

Hinta 158 euroa/hlö. Hintaan sisältyy:

- bussikuljetus Pohjolan Matkan bussilla ohjelman mukaan

- oopperalipun Hiljaiset perivät maan-oopperaan 7.6.19 klo 13.00 näytös

-väliaikatarjoiluna kahvi ja suolainen kahvileipä

-buffetlounas Pihlajan kevarissa esityksen jälkeen

Sitova ilmoittautuminen pe 20.3. mennessä https://jyvaskyla.senioriyhdistys.fi/tapahtumat - sivulla olevan tapahtumakalenterin kautta avaamalla tämä tapahtuma tai sylva.mannsten@hotmail.com tai puh. 050-5611248.

Ennakkomaksu 80 euroa 27.3. mennessä ja loppumaksu 78 euroa 30.4. mennessä tilille FI44 2017 3800 0204 98 (Nordea) Jyväskylän seniorit ry. Laskun viitenumero on 6282.

Pyydämme huomioimaan, että paikkoja on rajoitetusti. Matka soveltuu rajoitetusti liikuntarajoitteisille, ota tarvittaessa yhteyttä matkatoimistoon. Koska kyseessä on matkapaketti, peruutuksen sattuessa, peruutuskulut määräytyvät peruutushetkellä olevien todellisten peruutuskulujen mukaan. Suosittelemme matkavakuutusta, jossa on riittävä peruutusturva.

Aikataulu sitoumuksetta.

Vastuullinen matkanjärjestäjä Pohjolan Matka

HAMINA TATTOO - FESTIVAALIT JA LAPPEENRANTA 7.-8.8.2020

Maailman sotilassoittokuntien parhaimmisto saapuu Hamina Tattoo -festivaalille ensi kesänä. On aika juhlia 30-vuotiasta Hamina Tattoo sotilasmusiikkifestivaalia.

Katso matkan tarkempi ohjelma ja ilmoittautumis- ja maksutiedot allaolevasta liitteestä, jonka voit myös tarvittaessa tulostaa!

** Ohjelmaliitettä päivitetty**

RUSKARETKI ÄKÄSLOMPOLOON ma 7.9. - ma 14.9.2020

Majoitus Lapland Hotel Ylläskaltiossa.

Hinta kahden hengen huoneessa 668 €/hlö jos 30 lähtijää, 699 €/hlö jos 25 lähtijää.

Hintaan sisältyy bussimatka, majoitus saunallisessa 2 hengen huoneessa, puolihoito ( aamiainen + päivällinen), Äkäshotellin (1,2 km) saunan ja uima-altaan käyttöoikeus (klo 15-21 ), vapaa pääsy Äkäshotellin tansseihin sekä retket. Yhden hengen huoneen lisämaksu 259 €.

Matkan toteutuminen edellyttää vähintään 25 hengen osallistujaryhmää. Maksimiosallistujamäärä on 30. Ilmoittautuminen viimeistään 13.2.2020.

Tarkempi ohjelma ja sisältö on allaolevassa liitetiedostossa.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: Sylva Mannsten, 050 5611248, sylva.mannsten@hotmail.com

Vastuullinen matkanjärjestäjä Pohjolan Matka

Matkalle lähtijän huomioon!

Tarkista, että Sinulla on voimassaoleva passi ja matkavakuutus. Mikäli joudut perumaan maksetun matkan, ilmoita asiasta mahdollisimman pian matkavastaavalle ja sovi menettelystä. Mikäli pystyt hankkimaan sijallesi toisen henkilön, riittää ilmoitus uudesta nimestä.

Joistakin ennakkoon maksetuista matkoista ei voida palauttaa koko matkan hintaa (matkatoimiston kulut, tilatut pääsyliput yms) lähtijän peruutettua osallistumisensa. Valmismatkalain mukaan peruutuksen sattuessa peruutuskulut määräytyvät peruutushetkellä olevien todellisten peruutuskulujen mukaan.

Vaikka kohteena on EU:n jäsenmaa, tulee matkailijalla olla passi tai poliisiviranomaisen myöntämä virallinen henkilökortti vaikka sitä ei maahan tullessa kysytäkään. Ajokortti ei ole virallinen matkustusasiakirja.