Kulttuuritapahtumat ja matkat - kevät 2022

Ti-Ke 17.-18.5.2022 Senioriliitto 50 vuotta juhlaristeily Helsingistä

Lähde mukaan iloiseen seniorijoukkoomme virkistymään ja kuulemaan mielenkiintoisia luentoja ja esityksiä (mm. filosofi Esa Saarinen, professori Jorma Uotinen, kansanedustajia sekä kolme tangokuningasta esiintyvät).  Liittymäkuljetus Jyväskylästä satamaan on järjestetty. Yhdistyksellä on erilaisia hyttivarauksia, joista tarkemmin liitteessä samoin kuin muistakin matkaan liittyvistä yksityiskohdista.
Sitovat ilmoittautumiset 12.12.2021 mennessä Sirkka Saariselle, puh. 040 591 9095 tai s-postilla sm.saarinen@gmail.com.

Matka on maksettava 14.12.2021 mennessä yhdistyksen tilille Nordea FI44 2017 3800 0204 98, viite 6554

Ti 14.6.2022 kesäretki Konnevedelle

Lähde mukaan lähiseutumatkalle tutustumaan Jyväskylän yliopiston Konneveden tutkimusasemaan, Konneveden vanhaan kivikirkkoon sekä kansallispuistoon. Päivän aikana poikkeamme myös Mannisen kotileipomossa ostamassa kuuluisaa ruisleipää. Toki myös nautimme aamu- ja päiväkahvit sekä lounastamme päivän aikana.

Lähtö Jyväskylästä Harjukadun tilausajolaiturista klo 8.45. Arvioitu paluuaika on klo 16.00.

Retken hinta on 87 €/hlö. sis. bussikuljetuksen, aamukahvin, lounaan ja päiväkahvin, tutustumisen Konneveden tutkimusasemalle sekä risteilyn kansallispuistoon.

Sitovat ilmoittautumiset ma 16.5.2022 mennessä Sirkka Saariselle, puh. 040 591 9095 tai s-postilla sm.saarinen@gmail.com.

Retki on maksettava 18.5.2022 mennessä Jyväskylän seniorit ry:n tilille FI44 2017 3800 0204 98 (Nordea). Laskun viitenumero on 6606.

Oheisessa esitteessä on retkeä koskevat tarkemmat tiedot.

La 16.7.2022  Aida, oopperamatka Savonlinnaan

Esiintymispäivä muutettu vähäisen kiinnostuksen vuoksi. Matkalla mukana myös muiden järjestöjen jäseniä.

Lippuja rajoitetusti

Aida on yhtä aikaa intiimi ja spektaakkelimaisen näyttävä, realistinen ja samalla myyttinen. Sodan kauhujen keskellä vangittu nainen kysyy, mihin hän kuuluu: isänsä maahan vai sinne, missä on rakkaus. Aidan täytyy valita. Tarinaa kuljettavat kielletyn rakkauden aariat ja vaikuttavat kuorokohtaukset.

Aidana vuorottelee Helena Juntunen sekä Adina Aaron, muissa rooleissa vierailevat mm. Agnieszka Rehlis, Ève-Maud Hubeaux, Gaston Rivero, Ivan Magri ja Tommi Hakala.

Matkaohjelma:

Klo 12.30 lähtö Harjukadun tilausajolaiturista

Klo 16.30 buffetruokailu, 3. ruokalajia ravintola Perlina di Castellossa Sokos Hotelli Seurahuoneella.

Klo 19.00 Olavinlinnassa Verdin ooppera Aida. Kesto 3 h 15 min.

Esityksen jälkeen paluulähtö.

N. klo 02.15 saapuminen Jyväskylään.

Hinta 240 euroa/hlö, sis. kuljetukset, oopperalipun, buffetruokailun

Sitova ilmoittautuminen ma 25.3.22 mennessä sm.saarinen@gmail.com tai puh. 040 591 9095.

Retki maksettava 25.3.22 mennessä tilille FI44 2017 3800 0204 98 (Nordea) Jyväskylän Seniorit ry. Laskun viitenumero on 6538.

Esite oheisena.

Ke 20.7.2022 kesäteatteriretki Heinolaan katsomaan näytelmää  Flirttikurssi 55+

Miten ruostuneet hurmaustaidot saadaan uuteen nousuun, miten valloitetaan kumppani ja saadaan haaviin jopa se suuri rakkaus. Flirttikurssi 55+ on lämminhenkinen ja hauskoine roolihenkilöineen elämänmakuinen näytelmä kaikkine rosoineen.

Ohjaus: Sari Siikander

Rooleissa: Sari Siikander, Anu Sinisalo, Ilmari Saarelainen, Jaana Saarinen, Jonna Järnefelt, Emilia Sinisalo, Kristo Salminen, Pentti Helin ja Mikkko Virtanen.

Lähtö Palokasta klo 9.30 ja Harjukadun tilausajolaiturista klo 10.00. Arvioitu paluuaika Jyväskylään on  klo 18.

Retken hinta 82 €/jäsen ja 87 €/ei-jäsen. Hintaan sis. bussikuljetukset, teatterilippu, väliaikakahvit ja buffetlounas Vierumäen Matkakeitaassa.

Sitovat ilmoittautumiset ma 13.6.2022 mennessä sm.saarinen@gmail.com tai puh. 040 591 9095. Myös yhdistyksen nettisivujen kautta voi ilmoittautua.

Retki on maksettava 17.6.2022 mennessä tilille FI44 2017 3800 0204 98 (Nordea) Jyväskylän seniorit ry. Viitenumero on 6622.

Esite oheisena.

TI 23.8.2022 Porvoo ja Malmgårdin kartanolinna

Tunnelmallisessa Porvoossa vieraillaan kansallisrunoilija J.L. Runebergin kotimuseossa, missä ainutlaatuinen tunnelma syntyy Runebergien perheelle kuuuluneista huonekaluista, taideteoksista, astioista sekä vanhoista huonekasveista, joista monet ovat Fredrikan kasvien pistokkaista kasvatettuja. Malmgårdin kartanolinna on vaikuttava vierailukohde. Kohteen ja sen historian esittelee itse isäntä, kreivi Creutz. Lopuksi maistellaan kartanon panimon oluita, joista jokainen on hellän ja huolellisen käsityön tulos.

Lähtö klo 7.00 Palokasta ja klo 7.15 Harjukadun tilausajolaiturista.

Paluu Jyväskylään n. klo 20.30.

Matkalla nautimme kahvit Vierumäen Matkakeitaassa. Runebergin kotimuseon ja lounaan jälkeen käymme Brunbergin makeisten tehtaanmyymälässä ennen Malmgårdin kartanolinnaan tutustumista.

Hinta 115 €/jäsen ja 125 €/ ei-jäsen

Sitovat ilmoittautumiset 22.7.2022 mennessä yhdistyksen nettisivujen kautta, puh. 040 591 9095 tai s-posti: sm.saarinen@gmail.com

Retki on maksettava 29.7.2022 mennessä tilille FI44 2017 3800 0204 98 (Nordea) Jyväskylän seniorit ry. Laskun viitenumero on 6635.

Esite liitteenä.

Huomioi ennen matkaa!

Tarkista, että Sinulla on voimassaoleva matkavakuutus. Suosittelemme myös  henkilökorttia. Ajokortti ei ole virallinen matkustusasiakirja!

Mikäli joudut perumaan maksetun matkan, ilmoita asiasta mahdollisimman pian matkavastaavalle ja sovi menettelystä. Mikäli pystyt hankkimaan sijallesi toisen henkilön, riittää ilmoitus uudesta nimestä.

Joistakin ennakkoon maksetuista matkoista ei voida palauttaa koko matkan hintaa (matkatoimiston kulut, tilatut pääsyliput yms) lähtijän peruutettua osallistumisensa. Valmismatkalain mukaan peruutuksen sattuessa peruutuskulut määräytyvät peruutushetkellä olevien todellisten peruutuskulujen mukaan.

Jos kohteena on EU:n jäsenmaa, tulee matkailijalla olla henkilökortti (joskus passi).

Katso myös Kansallisen senioriliiton ja Keski-Suomen Senioripiirin järjestämiä matkoja.