POP-UP tapahtumat

Yhdistys tarjoaa jäsenilleen erilaisia kertaluonteisia tapahtumia ja kursseja. Uuden oppiminen on tärkeää kaikissa elämän vaiheissa. Palveluiden digitalisointi on yksi seniorin oppimishaaste. Yhdessä tutun senioriystävän kanssa on turvallisempi sukeltaa uuteen kuin yksin tuntemattomien seurassa.

Uusille jäsenille yhdistys järjestää kaksi kertaa vuodessa tutustumisinfon. Seuraava on 28.3.19 klo 12.00 Sepänkeskuksessa, Kyllikinkatu 1.

POP-UP –tapahtumiin yhdistys sisällyttää myös toiminnan esittelyn messuilla ja eri tilaisuuksissa. Heti vuoden alkupuolella yhdistys kertoo toiminnastaan eläkkeelle jääville tai hiljakkoin eläkkeelle jääneille ns. eläkevalmennuksen kehikossa ”Kevyesti eläkkeelle” –illassa Kansalaistoimintakeskus Matarassa, Matarankatu 6 yhdessä kaupungin muiden eläkeläisyhdistysten ja Vaparin kanssa.

Yhdistys menee ensimmäistä kertaa Jyväskylässä järjestettäville Hyvinvointimessuille huhtikuussa. Senioritoiminta on tärkeä sosiaalisen, sivistyksellisen ja henkisen hyvinvoinnin lähde.

Lokakuussa yhdistys on mukana vanhustenviikon seniorimessuilla.

Yhdistys pyrkii varaamaan Jyväskylä Sinfonian avoimiin kenraaleihin maksuttomia lippuja kaksi kertaa vuodessa. Seniorit ovat perinteisesti aktiivinen ryhmä iltakonserttien yleisössä, mutta iän myötä iltamenot harvenevat ja tilalle on hyvä saada päivätilaisuuksia.